חפש בבלוג זה

יום שבת, 22 בינואר 2022

על ביקורי היחיד במצריים - VLDB 2000

על ביקורי היחיד במצריים   --  VLDB 2000

 

השבוע ראיינתי חוקר בנושא המזרח התיכון ובין היתר דיברנו על מצריים.  זה הזכיר לי את ביקורי הראשון והיחיד במצריים.

 

 

מלון המינה האוס בגיזה המשקיף לפירמידות - 
המקום בו התקיים הכינוס שבו השתתפתי 

VLDB (Very Large Databases)   הוא כינוס שנתי רב משתתפים, אחד מן הכנסים המרכזיים של אנשי המחקר בתחום מסדי נתונים.     הוא מתרחש כל שנה במיקום אחר בעולם.  הייתי במשך השנים מספר פעמים בכינוס זה ביבשות שונות: ונקובר, ציריך, וינה, סינגפור.   המצרים התמודדו על אירוח הכינוס מזה מספר שנים, אך הצעות אחרות התקבלו.  לקראת הכינוס של שנת 2000 החליטו שזה יעזור להם אם בוועדה המארגנת יהיה ישראלי, וכך פנו אלי ובקשו ממני להצטרף לוועדה המארגנת בתפקיד של אחראי על הדגמות ורבי-שיח  (Panel & Demo Chair) יחד עם אחמד אלמגרמיד, שמוצאו מלוב, ובאותה תקופה התגורר בארה"ב .  נושא ההדגמות בכינוסים אלו היה אז בראשיתו, והיה צריך לגבש את הכללים.   הפעם המצרים זכו באירוח, וכך התקיים הכינוס בתחילת ספטמבר 2000  (כמה שבועות לפני פרוץ האינתיפאדה השנייה כאשר הכול היה רגוע).

הלוגו של VLDB 2000


  הכינוס התקיים במינה האוס, בגיזה, מלון מפורסם באיכות גבוהה המשקיף על הפירמידות.   המצרים השתדלו מאד, אבל היה צריך לעבוד קשה כדי לגרום לדברים לקרות, כך היה צריך להזעיק את המארגנים כדי שידאגו שהאינטרנט יעבוד באופן תקין בחדר שבו עשו את ההדגמות.   גולת הכותרת כמובן היו הטיולים.  בערב  לאחר סיום היום הראשון של הכנס היה טיול לפירמידות עם המופע האור-קולי המפורסם והמרשים שמוקרן עליהם .

מופע אור-קולי בלתי נשכח מוקרן על הפירמידות 


 

  באחד הימים עשו הפסקת צהריים ארוכה, ונשלחנו עם כריכים לטיול בספינקס.   גם זה היה טיול מרשים

הספינקס שחד לנו חידות 


 מבחינת ארגון היה קצת פחות מוצלח, כי התכנון היה שמיד לאחר החזרה יחזרו המשתתפים לשמוע הרצאות,  אבל כמובן שהטיול התעכב מבחינת הזמן, ומרבית המשתתפים העדיפו ללכת לחדרים להתקלח לאחר הטיול בחום הלוהט, למגינת ליבם של אלו שאיתרע מזלם להרצות במושב זה.  

 טיול אחר היה לקהיר, שבה לקחו אותנו למוזיאון המצרי שמציג מוצגים מתוך עברה המפואר בתקופת הפרעונים, ולאחר מכן שייט על הנילוס.

מתוך המוזיאון המצרי בקהיר 


 מעניין שההיסטוריה המצרית מסתיימת בתקופה העתיקה, ואין במוזיאון כל זכר למה שאירע מאז.   הנסיעה באוטובוס ברחובות קהיר יצרה את הרושם של תנועת רכבים כאוטית, שהרמזורים משמשמים המלצה בלבד. 

בכינוס היו מספר לא קטן של ישראלים, והתייחסו אלינו יפה בכל מקום.  אחד התפקידים שלי בתור Panel Chair  היה לקבל הצעות לרבי-שיח ולהחליט אילו רבי שיח יתקיימו.  אחת ההצעות שקיבלתי הייתה נושא של מחשוב של שרותי הממשלה, שהוצעה על ידי המארגנים, הייתה להם תכנית להביא אנשים ממדינות שונים שהיו פעילים בנושא זה.  פניתי לח"כ מיקי איתן שהיה גם שר וסגן שר ופעל בתחום הזה, והוא הביע את נכונותו לבוא, אם יוזמן ע"י המארגנים. 



 

הצעתי למארגנים, ובתחילה הסכימו,  מצאתי באתר האינטרנט של הכינוס, שהוא מופיע ברשימת המשתתפים ברב-שיח.  אך במציאות, המארגנים קבלו רגליים קרות לרעיון שחבר כנסת ישראלי יעמוד על הבמה,  הם חזרו אלי עם הצעה משונה:  הוא לא יהיה משתתף רשמי ברב-שיח,  אלא יישב בקהל בשורה הראשונה, ובזמן המוקצה להשתתפות הקהל, יינתן לו זמן לדבר.  כך יוכלו לשתף אותו בלי לשלוח לו הזמנה רשמית ולהעלות אותו על הבמה.  אמרתי להם שזה לא מכובד, ואין לי כל כוונה להציע לו הצעה כזו, כך שבסוף לא הוזמן ולא השתתף.    אמרו לי יודעי דבר, שגם כך נמתחה על המארגנים בתוך האוניברסיטה שלהם ביקורת על כך שישראלים משתתפים, והם לא רצו להגדיש את הסאה.  שלום קר.

מעניין אם קברניטי השלום בין ישראל למצריים ציפו כי השלום יישאר קר. 
אני גר בשכונה שנקראת ע"ש מנחם בגין,
 בשכונה יש כיכר שנקראת ע"ש אנואר סאדאת 


  

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה