חפש בבלוג זה

יום רביעי, 26 בינואר 2022

חילוץ וירטואלי

חילוץ וירטואלי

מאגדותיו של ברק

ושוב חזרנו אל ברק, מספר הסיפורים המיתולוגי. והפעם על חילוץ וירטואלי  

 

כה סיפר ברק: 

 

 

יש שחילוץ מצרה נעשה ע"י דרקונים - ויש שהחילוץ הוא באמצעות שיח במחשב 

ספרתי כבר על מספר עובדות שניהלתי בחברת ההייטק שבה אני עובד, הפעם אספר על עובדת אחרת בשם כרמית. כרמית עבדה במשרת סטודנטית, ובמקביל למדה לתואר שני.  באחד הימים ספרה לי שתגיע למחרת מאוחר, כי היא הולכת להיפגש עם פרופסור בכיר ומפורסם, שהיא מקווה שיסכים להנחות אותה בעבודת המאסטר. 

לדמויות המצוירות אין כל דמיון לדמויות המתוארות במציאות 


  באותו בוקר התעכבתי בבוקר כי הלכתי לרופא שיניים לפני העבודה.  כשהגעתי לעבודה והתחברתי לרשת, מיד הופיעה מולי הודעה מכרמית מתוכנת המסרים המיידים, ושלחה לי הודעה שנשמעה משונה:

"בוקר טוב ברק, אני נמצאת עכשיו במשרד של פרופסור  X עם המחשב שלי פתוח, ומאד שמחה שהתחברת לרשת, ממש הייתי זקוקה לכך שתתחבר".   ההודעה הזאת נשמעה לי מאד משונה,  חשבתי לרגע מה היא אומרת, ואז עלה בדעתי שהיא נשלחה ממקום של מצוקה, דמיינתי את עצמי את כרמית יושבת במשרדו של הפרופסור הנכבד, מרגישה שהוא מטריד אותה – אולי מילולית, אולי אפילו פיזית, והיא איננה יודעת מה לעשות.

זה נשמע כאילו לחצה על לחצן מצוקה 


 מיד עניתי לה:  " אם את מרגישה לא נוח ומשדרת מצוקה רק רשמי אות אחת".  

ענתה מיד:  Y (ההתכתבות כדרך ההתכתבויות בהייטק הייתה באנגלית).   הבנתי שהניתוח שלי של המצב הוא נכון, וכתבתי לה בזו הלשון:  "אם כך – תודיעי לפרופסור שכרגע המנהל שלך בעבודה הזעיק אותך לבצע משימה דחופה, ואת נאלצת ללכת, קומי וצאי בלי להמתין לתגובה".  עברו מספר שניות וראיתי שכרמית התנתקה מהרשת.  הבנתי שסגרה את המחשב ויצאה ממשרדו של הפרופסור.   לאחר שחזרה ניסיתי לשאול אותה "מה בדיוק אירע הבוקר, האם הוא הטריד אותך?"  ענתה לי :"במקום שבו אני נמצאת הוא איש רב-עוצמה, ולכן עדיף להתעלם ולחפש מנחה אחר".

וכך נראה לה הפרופסור מנקודת מבט של רגלי בלוח השחמט 


ניסיתי לציין שיש אפשרות להתלונן, ושכדאי לעצור אותו למען סטודנטיות אחרות.  ענתה לי: "התפקיד שלי הוא לא לתקן את העולם אלא לדאוג לכך שאסיים את התואר, ממש מודה לך על כך שחלצת אותי ברגע של Blackout  

אבל בוא נסיים בכך ונוריד את הנושא מסדר היום".  לא ממש הייתי מרוצה, אבל החלטתי לכבד את רצונה.  חשבתי לאחרונה שהיום העולם הוא אחר, ומעניין אם הייתה מתנהגת היום אחרת, ואולי באווירה של היום הוא היה מתנהג אחרת.

יש רושם שהעולם השתנה - האמנם? 


  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה