חפש בבלוג זה

יום שלישי, 18 בינואר 2022

יותר מזל משכל

יותר מזל משכל

 

חתול באמת נופל על הרגליים - אבל זה לא מזל, אלא תכונה פיזיקלית 

אומרים כי חתולים תמיד נופלים על הרגליים. בסיפור הבא שני מקרים שבהם היה לי יותר מזל משכל.

  סיפור ראשון: המחשב ההידרופובי.

 

ראש השנה, בתקופה שעבדתי במעבדת המחקר של יבמ.   מסיבה כל שהיא עומד על שולחן העבודה שלי בקבוק מים, לא רחוק מהמחשב הנייד.   בתנועת יד בלתי זהירה אני מפיל את הבקבוק, הוא נפתח ותוכנו נשפך על המחשב. מסתבר שהמחשב הוא הידרופובי לחלוטין, מיד כבה ונשתתק.   מה שהפך את העניין לבעייתי הוא שבמוצאי החג השני של ראש השנה הייתי אמור לטוס לנסיעת עבודה של שבוע בארה"ב.   כמובן שהמחשב הוא בן לוויה חיוני, הכרחי, וכזה שאי אפשר בלעדיו, בנסיעות עבודה.

המחשב והמים 


 לאחר ניסיונות לייבש את המחשב שלא צלחו,  טלפנתי למנהל המחשוב של המעבדה, התנצלתי שאני מטריד אותו בחג, והסברתי לו את חומרת העניין.  הוא ביקש שאתן למחשב להתייבש עד מחר בבוקר, ואם לא יתעורר לחיים, הנושא יטופל למחרת.    השחר עלה, אך המחשב לא הראה סימני חיים.  מנהל המחשוב התקשר אלי ב- 9:00 בבוקר לפני שהספקתי להתקשר אליו חזרה ולאחר ששמע שאין שיפור במצב, אמר לי שהוא הזעיק את הטכנאי הכי בכיר מביתו, ושאפגוש אותו במעבדה בשעה 11:00 עם המחשב.  הגעתי בשעה היעודה, והוא כבר חיכה לי שם, ואמר: "קודם כל נבדוק עם יש דגם זהה של מחשב אצלנו במלאי,  אם כן, ננסה להעביר את הדיסק הקשיח, ולראות אולי הוא לא נפגע.  אם נצליח – יהיה לך מזל גדול.  אחרת – נצטרך לקחת מחשב חדש ולהעלות את כל החומר שלך מגיבוי וזה ייקח כמה שעות".  אחרי חיפושים מצא שנשאר במלאי בדיוק מחשב אחד שתואם את המחשב שלי.  הרכיב לתוכו את הדיסק מהמחשב שלי, ואמר לי: "אני מדליק את המחשב, עכשיו אתה צריך להתפלל".  

וכך הדיסק הוחלף. 


 

הסתכלתי במחשב, ולמרבה ההפתעה – המחשב נדלק, הדיסק לא נפגע, וכל החומר שלי היה תקין.  ואז אמר לי: "יש לך יותר מזל משכל".  ב – 11:20 כבר הייתי בדרכי הביתה עם מחשב תקין.

 

סיפור שני:  המיקום האופטימלי לתקר

טיול לניו-זילנד ברכב שכור.


 המרחקים בין המקומות השונים ארוכים, כך שבחלק מן הימים יש ימי נהיגה ארוכים במעבר מאזור לאזור באי הדרומי. באותו יום נהגתי מקרחון פרנץ יוזף אל וונקה  מרחק של כמה שעות נסיעה.

האי הדרומי של ניו-זילנד: המקום היפה ביותר בעולם 

    

 אני נוהג את הרכב בגשר צר, ובתנועת הגה בלתי זהירה הגלגל נתקע בקצה הגשר וקורס.  כמובן שאינני עוצר באמצע הגשר ונוסע עד סופו,  ואז מיד לאחר הירידה מהגשר רואה שיש שלט שמראה על תחנת דלק.   זה כבר היה מזל, כי יש מרחק רב בין תחנות דלק באזור, ולכן אני ממשיך עוד כמה מאות מטרים אל תוך תחנת הדלק, ושם נראה שהמזל מאיר כפליים – יש בתחנה מתקן תקרים, מסתבר שהיחיד ברדיוס של 300 ק"מ.  אני מגיע אליו, והוא כמובן פוסק שהצמיג הרוס, ויש להחליף אותו. בודק ומוצא שאין לו צמיג מאותו יצרן, אבל יש לו צמיג חליפי עם תכונות כמעט זהות.  ואז הוא אומר: אני צריך אישור מחברת השכרת הרכב להרכיב את הצמיג הזה, וגם אבקש מהם לאשר לי את התיקון, ולשלם לי ישירות, כדי שלא תצטרך להתעסק עם תשלום וקבלות.  אז אני מציע שתלכו לטייל בערך שעה, עד אז אסדר את כל הניירת ואוכל להחליף את הצמיג.  שמענו בעצתו, והלכנו לטייל ולשתות קפה בסביבת תחנת הדלק.  לאחר שעה חזרנו והוא אמר: "בדיוק עכשיו קבלתי פקס מחברת השכרת הרכב שמאשר את התיקון, אז עכשיו אני מחליף את הצמיג, ותוכל לצאת לדרך".

וכך הוחלף הצמיג 


 

  ובאמת – כמה דקות לאחר מכן המשכנו בדרך עם צמיג חדש.    ככלל, לא מומלץ לפוצץ צמיג, אבל אם נגזר עלי לעשות זאת בנסיעה באי הדרומי בניו-זילנד לא יכולתי למצוא מקום טוב יותר, ושוב יותר מזל משכל...


התחנה הבאה לאחר החלפת הצמיג:
 מוזיאון  Puzzling World שיש בו תעתועי ראייה ומבוך גדול 




 

   

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה