חפש בבלוג זה

יום שבת, 9 ביולי 2022

פעם אחת השתמשתי בתואר הדוקטור שלא במקום

פעם אחת השתמשתי בתואר הדוקטור שלא במקום

 

אני בדרך כלל לא משרבב תואר אקדמי מחוץ להקשר, אבל פעם אחת לא יכולתי להתאפק, כי הרגיזו אותי, זה הסיפור על שתי מכונות כביסה.   

 

 

 
תעודת הדוקטורט: מה ערכה מחוץ לאקדמיה? 

 

 

המכולה עם כל החפצים הגיעה לארץ  ואני פורק ארגזים עם ספרים וכתבי עת במשרדי החדש בטכניון.  בדלת צצה מישהי שהכירה אותי בגיל הנעורים ואמרה: "אני רואה שהגשמת את החלום שלך". אני שואל אותה: "איזה מהם?".  ואז היא מזכירה לי שבגיל העשרה נהגתי להגיד שאני אלמד לתואר ראשון בשביל הכיף, לתואר שני בשביל ללמוד משהו מועיל, ולדוקטורט בשביל הכבוד,  כדי שיהיה לי שלט עם השם דוקטור לפני שמי".   

האמת היא שהחלקים הראשונים הם נכונים, אבל לא הלכתי ללימודי דוקטורט בשביל הכבוד,  לא ברור אם יש הרבה כבוד בתואר,  על הנושא מדוע הלכתי ללמוד לדוקטורט אספר בנפרד.    בדרך כלל גם איני מערב שמחה בשמחה,  אינני מציג עצמי בתואר האקדמי שלא במקום.  אך לכל מנהג יש חריג – היה פעם אחת שהשתמשתי בתואר,  כי הרגיזו אותי.   מעשה שהיה כך היה.

 

 
בשביל כבוד צריך לעבוד 

 

מכונת הכביסה שהבאנו מארה"ב  שבקה חיים לכל חי,  אבא שלי התנדב לקנות לנו מכונת כביסה חדשה.  הלך לאחת הרשתות הגדולות למכשירי חשמל, ורכש מכונת כביסה לפי המלצת המוכר.   מכונת הכביסה הגיעה, וכבר בהפעלה הראשונה הסתבר שהמכונה בסוף מעגל הכביסה אינה סוחטת, וכך הכביסה יוצאת נוטפת מים.   טלפנתי לחנות, שפנו ליבואן ותאמו ביקור של טכנאי.   אשתי הייתה בבית כשהטכנאי הגיע והוא בדק את המכונה ושאל אם אנחנו משתמשים בנוזל או אבקה,  אמרה לו   שאנחנו משתמשים בנוזל,  אמר תחליפו לאבקה, המכונה הזו דורשת אבקה. זה נשמע מוזר, אך רכשנו אבקה, הפעלנו את מכונת הכביסה,  וכמובן האבקה עזרה כמו כוסות רוח למת.

מכונת כביסה - מן המכשירים שאנחנו מצפים שיהיו תקין תמיד 


הזמנו את הטכנאי שנית,  הפעם הייתי בביית,  הוא הגיע, בקש שנפעיל את המכונה, ואחרי כמה דקות אמר שהמכונה סוחטת בסדר,  אמרתי לו שבסוף התהליך הסחיטה לא מתבצעת, ושהוא מתבקש להישאר עד סוף ההפעלה ולראות,  הודיע לי שאין לו זמן ואנחנו סתם מבלבלים את המוח, כי המכונה עובדת בסדר והלך.  טלפנתי לחנות, דיברתי עם מנהל החנות וביקשתי שיחליף את המכונה, אני מוכן להוסיף כסף כדי לרכוש מכונה מדגם אחר .  הוא אמר שהוא   יכול להחליף רק אם המכונה איננה תקינה,  דא עקא שהיבואן טוען בתוקף שהמכונה תקינה לחלוטין.   מבוי סתום.

 
לעיתים מגיעים למבוי סתום

 החלטתי שזה הזמן לשלוף את תואר הדוקטור שלי.  שלחתי מכתב רשום בדואר מהיר למנכ"ל הרשת שבו תבעתי כי יחליפו לי את המכונה, ולא אפנה לערכאות.

 
נראה לי שהמכתב שבו איימתי עליהם לא היה בדיוק
איום באקדח טעון, אבל להפתעתי הם הגיבו מהר 

 

  כעבור יומיים טלפן אלי מנהל השרות של הרשת, אמר שוודאי שזו איננה חווית השרות שהוא רוצה שהלקוחות ירגישו,  והוא מוכן להחליף לי את מכונת הכביסה,  אבל הואיל והיבואן מתעקש, הוא סיכם אתו שהטכנאי יבוא, ישהה ליד מכונת הכביסה לכל אורך ההפעלה.  בכל מקרה, הוא יהיה מוכן להחליף לי את המכונה, אם עדיין אעמוד בדעתי. לא ראיתי הרבה טעם שהטכנאי (אותו אחד בכל פעם)  יבוא,  אבל הסכמתי.  לא יכולתי להיות בבית במועד שנקבע, ושוב הופיע מיודענו הטכנאי שחושב שאנחנו מבלבלים את המוח.  ישב ליד המכונה, וכל פעם שהמכונה סחטה הכריז על ניצחון, ואז המכונה סיימה לפעול, ואכן הסחיטה לא הופעלה בסוף. אמר: "זה משהו קטן, אני יכול לתקן את זה תוך כמה דקות".

 

 
יש תיקונים קטנים בגוף האדם ויש תיקונים קטנים במכשירים ביתיים 

  אשתי התקשרה לשאול מה לעשות.  אמרתי לה להמתין כמה דקות, וטלפנתי למנהל השרות של הרשת, הודעתי לו שהטכנאי הכיר בכך שישנה בעיה.  איני מעוניין שיתקן אותה, אני מבקש שיעמוד בהבטחתו להחליף לי את המכונה,  הוא ניסה לשכנע אותי לתת לו אפשרות לתקן, אך סירבתי בכל תוקף, אמרתי שאיבדתי אמון ביבואן ואינני רוצה להיות תלוי בשירות שלו.  הוא הסכים, ואמר לי לגשת לחנות למחרת, והוא ידבר עם מנהל החנות.   עכשיו טלפנתי חזרה הביתה.  מסתבר שהטכנאי ניצב בין הפטיש לסדן. 

מי יותר עקשן 


 

המנהל שלו פקד עליו במפגיע לתקן את המכונה,  ואילו אשתי בקשה שיחכה ולא ייגע במכונה.  בקשתי שתעביר לו את הטלפון ואמרתי לו בהאי לישנא: "הסכמתי שתבוא לבצע אבחנה, ביצעת את האבחנה שהמכונה איננה תקינה, סיימת בכך את תפקידך ואתה מתבקש לצאת".  ניסה להסביר לי שהוא יכול לתקן את המכונה במקום, ושהחברה שלו הורתה לו לבצע את התיקון.  ואז אמרתי לו את משפט המפתח: "אמרתי לך שמשימתך הסתיימה,  כל דקה  נוספת שאתה נמצא בביתי היא בגדר הסגת גבול פלילית, אם אתה רוצה אזעיק את המשטרה להוציא אותך".   נראה שזה שכנע אותו ללכת.   

 
הסגת גבול - ולא בסרט 



אחרית דבר:  החליפו לי את המכונה.  אינני יודע האם העובדה שחתמתי עם התואר דוקטור על מכתבי למנכ"ל הרשת  היה לה משקל בטיפול המהיר,  אך רשת שבה צריך לאיים בתביעה כדי לקבל מענה נמחקה מרשימת הספקים המורשים שלי מעתה ועד עולם.

חשוב לבחור טוב ממי אנחנו קונים, גם בעידן הרכישות הדיגיטליות 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה