חפש בבלוג זה

יום שלישי, 9 בנובמבר 2021

מחמאה שאיננה במקום

מחמאה שאיננה במקום

מאגדותיו של ברק

הערה:  ברק סיפר סיפור מאד דיסקרטי שקרה בעברו. כרגיל אצל ברק , אין לי מושג מה הקשר בין הסיפור הזה לבין המציאות  – אך זו טיבה של אגדה.

 

 
תמיד כיף לקבל מחמאות - אבל לפעמים המחמאה מביאה למצבים מביכים 

כה סיפר ברק:  

הייתי סמוך לראשית הקריירה שלי כמנהל בחברת הייטק, כאשר בפגישה השבועית עם המנהל שלי הוא הפתיע אותי ואמר לי שבשבוע הבא תצטרף לקבוצה שלי עובדת חדשה.

למעשה בארץ המנהל לא עונב עניבה - אבל עדיין יושבים משני עברי השולחן עם הקפה ביד 


 "מי זאת ומהיכן היא מגיעה?" שאלתי, "לא ממש ראיינו מועמדים לאחרונה".   ואז ענה לי: "זוכר את אביטל?".  ניסיתי להיזכר, ואז שאלתי אותו: "הייתה כאן אביטל, ג'ינג'ית עם תלתלים, שעבדה אצלנו בתור סטודנטית, ואחר כך עברה לסניף של החברה בלונדון, אם אינני טועה".  ענה לי: "מדויק. היא הייתה עכשיו מספר שנים בלונדון, השבוע חזרה לארץ". 

שאלתי: "מדוע חזרה?  היא בקשה לחזור?"

ענה:  "לא ממש, אבל שכנענו אותה שבשבילה זה קידום מלעסוק בהתאמת מוצרים ללקוחות באנגליה, להשתתף בפיתוח מוצר חדש, וכרגע המקום הטוב ביותר הוא אצלך".

שאלתי: "ומדוע  היה צורך לשכנע אותה?"

ענה לי:  "זה מאד דיסקרטי, אז אנא אל תשתף את מה שאני מספר לך עם איש".

עניתי: "אתה יכול לסמוך עלי, כרגיל".

הוסיף:  "לאביטל היה קשר רומנטי עם אבירם שגם הוא עובד בסניף שלנו בלונדון, מכיר את אבירם?".

עניתי:  "פגשתי אותו בכנסים של החברה, אבל אני לא יכול להגיד שאני ממש מכיר אותו".

אמר לי: "אנחנו הולכים בעוד חודש בערך להודיע על שינוי איוש.   כידוע לך אנחנו מכריזים על פתיחת סניף גדול יחסית בבנגלור, עם החוזה שעשינו עם חברה בהודו.  מאיר שמנהל את הסניף בלונדון, עובר לנהל את הסניף בהודו, ואבירם מחליף אותו בתור מנהל הסניף בלונדון.   כאמור, אנחנו יודעים שהיה קשר רומנטי ביניהם שהסתיים לפני שנתיים בערך, אני לא יודע פרטים מדויקים, אבל מאיר הציע שזה לא יהיה בריא אם היא תעבוד בכפיפות לאבירם.  כאמור, המעבר שלה נעשה לפני שהוכרז על השינויים, ולכן לכאורה אין לו קשר לשינוי זה, ומוטב שיישאר כך".

עצר לרגע והוסיף:  "מוטב שבין עובדת למנהל, או בין עובד למנהלת, לא יהיה קשר רומנטי – בעבר, בהווה, ובעתיד".  הוסיף, וראיתי זאת כרמז שמכוון אלי.

 

אביטל אכן הגיעה לעבוד בקבוצה שלי, היא הייתה עובדת מוכשרת ומסורה, שעבדה שעות רבות, והייתה ברמה מקצועית גבוהה.    בערבים הארוכים בהם עבדנו יחד לקראת שחרור המוצר שלנו, היו לנו גם רגעי הפוגה עם שיחות אישיות. היא לא הזכירה את אבירם, אבל סיפרה שהיא מאורסת לרופא ישראלי שעושה התמחות בלונדון, ושלאחר שחזרה לארץ החליט גם הוא לחזור בסיום ההתמחות בעוד שנה, ולחפש משרה בארץ.  בחופשת חג המולד בקשה לקחת חופשה כי הוא מגיע לארץ לבלות אתה שבוע.

 

חלפו חודשיים  נוספים.  יום אחד הגיעה למשרדי אביטל כולה נסערת, וסיפרה שזה עתה קיבלה הודעה במייל מהרופא שלה, שמספר לה שהוא נמצא בחודשים האחרונים במערכת יחסים עם עמיתה שלו שעושה התמחות יחד אתו, ושניהם מצאו משרות בבית חולים יוקרתי בבוסטון ומתכוונים להתחתן ולנסוע לשם בסתיו, ולכן לא יחזור לארץ.  הוא תמיד חלם על ארה"ב, אבל התפתיתי להאמין שבגללי הוא מוכן לחזור לארץ, איזו תמימה הייתי".

ואז הוסיפה: "הוא אפילו לא טרח לבשר לי זאת בטלפון, הסתפק בכך שהוא מנחית זאת עלי במייל.  כשהיה כאן לפני מספר שבועות אפילו לא רמז על כך ". 

כשמבינים שזה נגמר - בצורה של פטיש 5 ק"ג על הראש 


ניסיתי לנחם אותה ולהגיד לה שאם כך הוא מתייחס אליה, הוא לא שווה אותה, וההפסד כולו שלו.  ראיתי שהיא נסערת, והצעתי לה לסיים את העבודה להיום, וללכת איתי להתאוורר על שפת הים, הוספתי : "אוויר הים ייטיב אתך".  הלכנו לטייל על שפת הים, ואחר כך   ישבנו בבית קפה על החוף ולגמנו קפה קר.

 

קפה קר ואוויר ים - נחמה קטנה ביום קשה 

  ואז אמרה לי אביטל:  "צחוק הגורל,  אתה יודע  ברק שזו הפעם השנייה שהייתי מאורסת והאירוסין לא הסתיימו בנישואים ?".

אמרתי לה:  "לא ידעתי".

אמרה לי:  "הראשון היה אבירם, שעובד בחברה בלונדון, אבל במקרה הזה אני הייתי זו שהפרה את האירוסים".   נראה שציפתה שאשאל אותה לפרטים, אבל שתקתי, כי אני שונא להיות חטטן.  ואז המשיכה:

"לא סיפרתי את זה לאף אחד, אבל אני מאד מעריכה שלקחת אותי לשפת הים היום, ברק. למעשה אני מרגישה  שאתה בשבילי כמו אח גדול, אז לך אני אספר שאבירם ואני אכן היינו מאורסים וגם גרנו ביחד כמה חודשים, ואז עשיתי חשבון נפש והחלטתי לא להמשיך.  אבירם הוא בחור חכם וטוב לב ועדין, באופן כללי היה לי טוב אתו, אבל מעולם לא הגעתי לסיפוק מיני אתו.  התעלמתי מכך, כי  חשבתי שיש לו כל כך הרבה יתרונות אחרים.  אבל כשעשיתי את חשבון הנפש חשבתי שאולי בעוד כמה שנים הקסם יפוג ואני אתפתה לבגוד בו. ולא חשבתי שזו דרך טובה להתחיל חיים משותפים".

הייתי מאד נבוך,  לא ציפיתי שהיא תדבר איתי על נושאים אלו.

ברק אומר שהוא איננו נבוך בקלות - אבל זה היה אחד הרגעים הכי מביכים בחייו 


 ואז לאחר היסוס קל אמרתי לה:  "אבל מה שספרת עכשיו הוא  פתיר, באמצעות תקשורת טובה". 

ענתה לי:  "אינך מבין, הוא לא היה מודע לזה, ולא הייתי מסוגלת להגיד לו את זה,  זה היה פוגע בו מאד".    

אמרתי לה: "והעובדה שעזבת אותו ללא הסבר לא פגעה בו מאד?"

ענתה: "כנראה שכן,  אבל נשארנו ידידים בכל התקופה שהייתי בלונדון, כך שזה ריכך את המכה".

 שאלתי אותה: "ובדיעבד את לא מצטערת על כך?"

ענתה :  "המשכתי הלאה".

 

עברו מספר חודשים, אביטל המשיכה לעבוד איתי, ולא הזכרנו את הנושא בינינו שוב.  ואז  נתבקשתי לצאת כדי להציג את המוצר החדש שלנו ללקוח גדול בלונדון.   אבירם ליווה אותי, ולאחר פגישה מאד מוצלחת עם הלקוח, הזמין אותי ללכת אתו לפאב אנגלי אותנטי.

פאב כזה בערך 


 לאחר קצת דיבורים בענייני עבודה פנה אלי אבירם ושאל: "אני מבין שאביטל עובדת אצלך, איך היא?".  עניתי לו שהיא מאד מוכשרת, ואני מאד מרוצה ממנה כעובדת.  המשיך ושאל אותי: "יש לך קשר אתה מחוץ לעבודה?".  עניתי לו שיש לנו קשר טוב, אבל לא בכיוון רומנטי, אם לזה הוא מתכוון. ענה : "כן, סיפרו לי שבינך לבין אביטל יש קשר טוב", ואז הוסיף: "יודע שאביטל ואני היינו פעם מאורסים?".  עניתי לו: "שמעתי רכילות כזו".  הוסיף ואמר: "יום אחד היא הודיעה לי שהחליטה להיפרד ממני, וסירבה בכל תוקף אפילו לרמוז לי מה הייתה הסיבה, למרות שניסיתי מספר פעמים להבין.   זה רובץ עלי כבר מעל שנתיים בלי יכולת להשתחרר".  לא הגבתי, ואז הפתיע אותי ואמר: "מהמעט שהכרתי אותך, וגם ממה ששמעתי עליך, התרשמתי שאנשים נפתחים בפניך ומגלים לך את סודותיהם, אם אתה באמת בקשר טוב עם אביטל, הייתי מהמר שאם היא גלתה למישהו מה הייתה הסיבה שעזבה אותי – אז אתה האיש לו היא גלתה – נכון שאתה יודע? "

הייתי המום  מהקביעה הנחרצת שלו.   אני שונא לשקר לאנשים, אבל כאן לא הייתה לי ברירה,  עניתי לו בקול רפה:  "אתה נותן לי מחמאה שאיננה במקום, אביטל לא שתפה אותי מעולם בדבר שקשור לחייה הפרטיים".

מחמאה לא הייתה במקום - תרתי משמע 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה