חפש בבלוג זה

יום חמישי, 18 בנובמבר 2021

על איילה ועל איילת

על איילה ועל איילת 

מאגדותיו של ברק

הערה:  ברק, מספר האגדות המיתולוגי, קרא לאחרונה כתבה על נושא החינוך המיני שכמעט ואיננו קיים בארץ, ונזכר בחינוך המיני הראשון אותו קיבל בגיל 11.  כרגיל באגדותיו של ברק – הקשר למציאות איננו ברור.

 

 כה סיפר ברק:  

 

בילדותי גרנו בבניין דירות, שבו היו שתי בנות, כל אחת בת של שכנים אחרים, שתיהן גדולות ממני ב-6 שנים שנקראו בשמות הדומים איילה ואיילת, איילת הייתה נחמדה, וגם שמשה כשמרטף שלי כשהייתי קטן, מספר פעמים, ואיילה הייתה די אנטיפטית לדעתי. 

האקדמיה ללשון עברית עוזרת לנו להבדיל בין איילים לשאר קרוביהם,
 ואגב איילת זה בכלל בנסמך, לדעתי לא שם בעברית

 

   ואיך הן קשורות לסיפור החינוך המיני?  

בכיתה ו', בית הספר שבו למדתי החליט שהגיע הזמן להעניק לנו חינוך מיני. 

שיעור ראשון בחוג מיני לילדים בגיל 11 

 אני יליד דצמבר, לכן הייתי צעיר מרוב הילדים האחרים, ובעת שהסיפור מתרחש בקושי מלאו לי 11,  ועוד לא ממש הייתי בגיל ההתבגרות.   בית הספר עשה מזה טקס שלם,  הוא הפריד את הבנות מהבנים, לבנות היה שיעור עם המורה לטבע.  לא היו לנו מורים גברים לבד מהמורים להתעמלות ולציור, כך שלכתה של הבנים הופיע אדם לא מוכר, שהציג את עצמו בתור מנהל בית הספר בעבר שהיום הוא מרצה לחינוך באוניברסיטה.   הוא מיד פצח באזהרות חמורות – שעל מה שאנחנו נלמד היום, אסור לנו לדבר בינינו, וודאי לא לדבר על כך עם בנות.    ואז תלה על הלוח בריסטול שעליו היה מצויר חתך בגוף האישה עם החצוצרות, הרחם והשחלות, כך שזה למעשה היה שיעור בביולוגיה.

זה בערך הציור שהראה לנו - ובזה הסתכם החינוך המיני לפעם זו 


 הוא גם הזכיר את המחזור החודשי הנשי, שזה היה בעבורי מושג חדש.  מה שהשתמע מדבריו הוא שהתפקיד הבלעדי של פעילות מינית היא לצרכי רבייה, שזה מה שתאם את מה שאני חשבתי.    לא כל כך הבנתי מדוע הוא הפך את זה למידע כל כך סודי שאסור לדבר עליו, אבל לא היה לי נעים לשאול אותו.

 

באותו יום חזרתי הביתה וסיפרתי על השיעור לאימא שלי.  היא החליטה שהיא צריכה לתת לי שיעור בעובדות החיים תוך שימוש בדוגמאות מהשכונה,   וכך אמרה לי:  "יש לנו שתי שכנות, שתיהן בכיתה י"ב, איילה ואיילת,  אם היית בגיל שלהן, אם מי מהן היית רוצה לצאת?".  עניתי לה: "ברור שעם איילת, היא הרבה יותר נחמדה, ולדעתי גם יותר יפה".   ענתה לי:  "המציאות היא שלאיילת אין חבר, בעוד שאת איילה רואים כל פעם עם אחד הבנים החתיכים מהשכונה, הם כולם נדבקים אליה". שלחתי בה מבט שואל ואז הוסיפה:
"הסיבה היא מאד פשוטה,  לבנים בגיל הזה יש צורך ביולוגי לקיים יחסי מין עם כל אחת שנותנת להם,  ואיילה נותנת לכולם.

בגיל 11 הכול נשמע די ערטילאי 


  אימא שלה לא מרשה לה לארח בנים בבית, אז ראיתי אותה מתגלגלת בשיחים בגן הציבורי, או אפילו כאן בגינה של הבית.   כבר כמה פעמים שמעתי את אימא שלה צועקת עליה על-כך שאנשים מדברים עליה, אבל נראה שזה לא משפיע.   איילת היא ילדה טובה שהבנים יודעים שאין להם סיכוי להשיג את מבוקשם אצלה, אז הם לא מתעניינים בה, אבל שלא תטעה – הבנים אוהבים להשתעשע עם בנות כמו איילה, אבל כשהם מתבגרים הם מעדיפים להתחתן עם בנות כמו איילת"   

עיכלתי את מה שאימא שלי סיפרה, והיו לי המון שאלות, אבל התביישתי לשאול:  קודם כל המידע על הצרכים הביולוגיים למין היה חדש לי, אני לתומי חשבתי שאם זה נעשה לצורך רביה, אז כל זוג הורים עושה זאת מספר חד-ספרתי של פעמים בחיים,  וכאן לפתע היה סיפור אחר.  דבר נוסף, בגיל 11, לא ממש הבנתי את ה- "צורך הביולוגי" של בנים, וחשבתי – האם רק לבנים יש צורך ביולוגי, בנות עושות זאת רק כי בנים רוצים?  ואולי זה בכלל לא נעים להן?   ואמרתי לעצמי – אני אתנהג אחרת.    עד היום נותרתי עם שאלות על מה המסר שאימא שלי רצתה להעביר לי בשיחה הזו.

ברק נותר וחידתו עמו 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה