חפש בבלוג זה

יום שני, 29 באפריל 2024

עם מפיק בהא: על ההופעה הראשונה בתקשורת

עם מפיק בהא – על ההופעה ראשונה בתקשורת

 

 
השופרסל במרכד הכרמל 

 

 

אני זאטוט בן ארבע,  מתלווה לאימא שלי לקניות בשופרסל.  פוסעת לעברנו אישה עם מיקרופון ופמליה שמלווה אותה.   האישה עוצרת לידנו ומציגה עצמה בתור רבקה מיכאלי, שם מוכר מן הרדיו.   היא מדברת אל המיקרופון:   "נמצאת איתנו כאן אישה וילדה",  אני מביט בה במבט נעלב, לא נראיתי בכלל כמו ילדה, ומתקן אותה:  "ילד!", היא עונה לי שהתכוונה לילדה עם מפיק בהא.  שואלת לשמי, ולמי אני רוצה להקדיש שיר,  אימא שלי אומרת:   "לאבא?",  אני עונה בפסקנות:   "לחברים שלי מהגן",  רבקה מיכאלי שואלת איך קוראים להם, אני עונה "לחבר שלי מהגן קוראים עמוס".  ואז שאלה איזה שיר אני רוצה להקדיש לו, עניתי :  "בדרך לתבור".  בכך הסתיימה ההופעה הראשונה שלי בתקשורת. בעוד היא ממשיכה הלאה,  מישהו מן הפמליה שלה ניגש לאימא שלי ואמר לה בדיוק מתי זה ישודר ברשת בית של קול ישראל.   זו הייתה ההופעה הראשונה בתקשורת,  ראשונה מיני רבות.

רקע:  רשת השופרסל הייתה הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שעד אז הייתה בעידן המכולת השכונתית.  לפי ההיסטוריה של הרשת, החנות הראשונה נפתחה ברחוב בן יהודה בתל-אביב,  ואחריה נפתחו חנויות ברחוב אגרון בירושלים ובגבעתיים. החנות הרביעית נפתחה במרכז הכרמל.  למרבה ההפתעה היא נמצאת שם עד היום (נדמה לי שזה הסיבוב השני שלה).    כפרסומת לרשת בקול ישראל שלחו את רבקה מיכאלי שהייתה מגישה פופולרית, בין היתר הגישה תוכנית של שירים כבקשתך,  להסתובב בשופרסל ולבקש קונים בשופרסל לבחור שירים בנוסח  התוכנית כבקשתך, כאשר פרסומות לשופרסל מקשטות את התשדירים.

 

במועד השידור, ישבנו סביב הרדיו הגדול בסלון, והקשבנו לדיאלוג ולשיר "בדרך לתבור",    אימא שלי הקליטה אותו ברשם-קול הסלילים הגדול שהיה לנו, כך שיכולתי להאזין  שוב ושוב לשידור זה.

אחרית דבר:  רק כאשר האזנתי לשידור שוב אחרי מספר שנים הבנתי למה רבקה מיכאלי התכוונה כאשר אמרה "מפיק בהא",  בזמן אמת לא הבנתי מה היא אומרת.

רק לאחר שנים רבות התחלתי להופיע בתקשורת באופן סדיר,  כשדרן בתוכנית הרדיו "העמק הדיגיטלי"  אשר שודרה ב "רדיו קול יזרעאל" בין השנים 2014 ל 2019, ובה שידרתי 195 תוכניות, כאשר בתוכנית הפתיחה ותוכנית הפרידה ראיינו אותי, ובשאר התוכניות אני ראיינתי אחרים.   לאחר שנה וחצי של הפוגה הקמתי את הצצפת – הערוץ הדיגיטלי של המכללה האקדמית צפת שבה עברתי לראיונות חזותיים.

ו
 בעת הפגישה החד פעמית שלי עם רבקה מיכאלי היא הייתה בת 23, כך נראתה באותה תקופה 

 

,  

 

 

 

 

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה