חפש בבלוג זה

יום רביעי, 24 באפריל 2024

עם המיקרופון המשוטט

 

עם  המיקרופון המשוטט

 GENCRAFT התמונה נוצרה על ידי תוכנת  



 

בילדותי הקשבתי בשקיקה לתוכנית המתיחות ברדיו "זהירות מיקרופון" של מושיק טימור ומייק הולר,  מצאתי הקלטה של המתיחה המפורסמת על החשמל שנשפך מן הקיר.    אמנם עסקתי בילדות בהופעות סטנד-אפ בערבי כיתה, אבל במתיחות התנסיתי פעם אחד בלבד, מעשה שהיה כך היה.

בגיל 16  נסעתי לבדי לקנדה וארה"ב, התארחתי אצל קרובים בטורונטו, שם יש לי קרובים רבים.   אחד הקרובים שהיה נער צעיר ממני בשנה, ממשפחה ישראלית לשעבר, ודובר עברית רהוטה, אמר לי באחד הימים כי הוא אמור להיות בערב שמרטף על ילדים של משפחה ישראלית אחרת, ושאל אם אני רוצה להתלוות אליו.  הואיל ולא הייתה לי תכנית טובה יותר לאותו ערב הסכמתי לכך והלכתי אתו אל היעד.  לאחר שהילדים הלכו לישון, אינני זוכר בדיוק באיזה הקשר סיפרתי לו על המתיחות הרדיופוניות בארץ, הרעיון מצא חן בעיניו והוא הציע לי למתוח חברים אחרים שלהם שיש להם לדבריו חוש הומור.    חייג לי את מספר הטלפון שלהם, ואז התפתח הדיאלוג הבא  (לא מצאתי את יומן המסע שכתבתי, אז אצטרך להסתמך על הזיכרון שלי שעלול לא לדייק בפרטים).  

אני: (מנסה לשוות לעצמי קול רדיופוני ומדבר עם ר' לשונית כמו שפעם דיברו ברדיו): " שמי ברק חצור, אני כתב גלי צה"ל שמראיין ישראלים היושבים בחו"ל"

הוא:  באמת? מי מסר לך את הטלפון שלנו?

אני:  יש לנו את המקורות שלנו.    

הוא:  טוב, מה אתה רוצה לדעת?

אני: רציתי לשאול, מדוע עזבתם את הארץ?

הוא: אתה באמת לא יודע?

אני:  לא, אם הייתי יודע אולי בעצמי הייתי עוזב את הארץ.

הוא: אתה מדבר מכאן, מטורונטו?

אני:  נכון

הוא: אם כך גם אתה עזבת את הארץ

אני:  לא עזבתי, נשלחתי

הוא: מי שלח אותך?

אני: גלי צה"ל, אני  הכתב הנודד

הוא:  באמת?  עם מי אתה נודד?

אני: עם המיקרופון המשוטט

הוא:  מה שמך?

אני: ברק חצור

הוא: לא שמעתי את השם הזה

אני: כנראה לא היית בארץ זמן מה, והכתבים בגלי צה"ל מתחלפים

הוא:  אם אתה יודע את הטלפון שלנו, אז כנראה אתה יודע גם איפה אנחנו גרים, אתה מוזמן לבוא לבקר. 

בכך הסתיימה השיחה,  אני וקרוב המשפחה שהקשיב בשלוחה אחרת של הטלפון, התגלגלנו מצחוק דקות ארוכות.

אחרית דבר:  בנו של אותו אדם שדיברתי אתו היה חבר של קרוב משפחתי שסיפר לי לאחר כמה ימים שאבא שלו דיבר עם איזה כתב של גלי צה"ל, והזמין אותו לבקר, אבל כנראה לא דיבר אתו יפה, והכתב לא בא אליהם.  הוא אמר לי ששמר על פני פוקר.

אני בגיל 16  בטורונטו (אונטריו פלייס) 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה