חפש בבלוג זה

יום שבת, 4 ביוני 2022

IBM CORPORATE AWARD על

על   IBM CORPORATE AWARD

 

התחלתי את התיאור של הפרויקט שהיה עבורי לקפיצת הדרך בתקופת שירותי בחיל האוויר בכך שכתבתי על פרס חיל האוויר.  חלפו  28 שנים עד שקיבלתי פרס יוקרתי נוסף, הפרס הגבוה ביותר שחברת יבמ מעניקה.   הפעם אספר רק על הפרס ועל קצה המזלג על מה הוא ניתן, וזה יהיה מתאבן לסדרת סיפורים סביב נושא היזמות הפנים-ארגונית.  

 

 
זו התעודה. היא תלויה במשרדי ליד התעודה של פרס חיל האוויר

 

קיץ של שנת 2010,  לביתי מגיע מכתב חתום ביד על ידי מנכ"ל חברת יבמ באותה תקופה, סם פלמיסנו.   פלמיסנו לא הכיר אותי אישית, ואני תמה עם המכתב ששלח היה מכתב סטנדרטי, או שהיה בו מן ההתאמה למהות הפרס. 

זה מכתבו של מנכ"ל יבמ, במכתב גם הובטח סכום כסף.  משבושש להגיע 
פניתי ל HR לבקש שיבדקו, ומצאו שמישהו היה צריך לחתום על טופס מקוון כלשהוא ולא ידע על כך. 


 

 

עד אותה שנה היה נהוג שמקבלי הפרסים ובני/בנות זוגם מוזמנים לאירוע בארה"ב שבו מקבלים את התעודה מידי מנכ"ל יבמ, ויש שם תכנית מגוונת.  בשנת 2010  חברת יבמ הייתה תחת משטר חסכני-קמצני, ולכן החליטו להמיר את הטקס המרכזי באוסף של טקסים מקומיים, וכך הטקס היה באודיטוריום של מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, בניגוד לחיל האוויר יכולתי להזמין לטקס את כל המשפחה, וכך עליתי לבמה לקבל את התעודה מידיהם של מנכ"ל יבמ בישראל באותה עת, מאיר ניסנסון, ומנהל מעבדת המחקר באותה עת, עודד כהן.

אני על הבמה עם התעודה ביד,מימיני מאיר ניסנסון מנכ"ל יבמ ישראל, משמאלי עודד כהן, מנהל מעבדת המחקר


 

וגם נתנו לי לשאת דברים לקהל  (בע"פ,  לא נתנו לי להעביר מצגת של שקפים). 

כאן אני נושא דברים.  בדרך כלל אינני נוהג לקרוא מניירות, אך הפעם
קראתי בקול רם את מכתבו של מנכ"ל יבמ שהראיתי קודם בפתח דברי.
לידי - עידו גיא, שקיבל גם הוא את הפרס באותו מועד (ללא קשר אלי). 


 הפרס התקבל לפי  מה שהיה כתוב בתעודה על:

 Establishing IBM as a leader in the Event Processing Emerging Market

 

וכך תם ולא נשלם מסע של 13 שנים מאז שהצטרפתי ליבמ, שעבר עליות ומורדות, טלטלות,  ימים של הצלחות גדולות, וגם המון אנרגיה שהושקעה במגמה להכשיל את הפעילות.  במקרה זה מכתבו של פלמיסנו על המכשולים שנראים כבלתי עבירים, היה מדויק.   לאחר מענק הפרס התחילה אלי "עלייה לרגל"  של אנשים מצוינים מתוך המעבדה שניסו לקדם רעיון ולא ממש הצליחו, כדי שאלמד אותם מה המתכון.  עניתי לכולם שאין מתכון, זה שילוב של עקשנות והתמדה והרבה מזל.   כאמור זה מתאבן, ובהמשך יבוא הסיפור המלא, וסיפורים נוספים של יזמות פנים-ארגונית שהייתי מעורב בהם. 

לאחר הטקס אמר לי אחד מחברי:  אתה אופוזיציונר נצחי, והנה היום הממסד מחבק אותך.   עניתי לו:  זה מאורע נקודתי,  וחיש מהר החיבוק יסתיים.  וכך היה.

כאמור - הסיפור הזה הוא מתאבן לסיפור המלא, ולדיון על יזמות פנים ארגונית.
וכאן אני מביא את עשרת הדברות של היזם הפנים ארגוני, ע"פ פינצ'וט  שכתב שני ספרים
בנושא זה.  אני מלמד יזמות פנים ארגונים בקורסי היזמות שלי, ובמסגרת זו את עשרת הדברות.
נסו לנחש מה היא הדברה הכי חשובה במציאות. 


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה