חפש בבלוג זה

יום שבת, 7 במאי 2022

שינה עמוקה

שינה עמוקה

אתמול הייתי בחתונה של בנו של בן-דודי.  לא היה לי קשר עם החתן במרוצת השנים, למדתי עליו מהסיפורים שסיפרו.  אחד מהם הזכיר לי סיפור כמעט זהה שאירע לי בתקופת התיכון – מה קורה כאשר שוקעים בשינה עמוקה. 


בצעירותי ישנתי שינה מאד עמוקה 




 

 

 

 

הזמן: אי שם בתקופת התיכון, המקום: הדירה שגרנו בה ברחוב ביכורים בחיפה.  

גרנו בחיק הטבע - בשלוחה התחתית של רחוב ביכורים (מקביל לרחוב האסיף)
מכל צד נשקף הטבע - מהצד הקדמי של הבית החורשה הזו (הבתים מעל לחורשה לא היו שם) 

יום שישי, חזרתי הביתה בשעת לילה, הורי לא היו בביית.  נעלתי את הדלת אחרי, ושכחתי להוציא את המפתח מן הדלת.   הייתי עייף והלכתי לישון . 

כך נותר לו המפתח בדלת 
 

אחרי זמן מה הורי חזרו הביתה, וגילו שאינם יכולים לפתוח את הדלת, כי המפתח תקוע בדלת בצד הפנימי.   צלצלו בפעמון ודפקו בדלת, אך לא הצליחו להעירני.  הלכו לשכן וטלפנו אל הדירה.  הם שמעו את הטלפון מצלצל מבחוץ, אבל אני המשכתי לישון שינה עמוקה, ולא שמעתי את הטלפון מצלצל מבפנים.   כך עמדו זמן לא מועט כשהם דופקים בדלת ומטלפנים כל הזמן.   לאחר התייעצות עם השכנים החליטו שאין ברירה אלא לשבור את הדלת, קיבצו כלים שהיה בכוחם לשבור את הדלת, וניגשו לעבודה.

בתיאוריה אפשר לפרוץ דלתות בבעיטה - במציאות זה קצת יותר מאתגר 


    והנה לפתע התעוררתי ושמעתי את הטלפון מצלצל, עוד אני מגשש דרכי אליו, אני שומע חבטות בדלת, אז פתחתי את הדלת וגיליתי את הורי והשכנים עומדים ומנסים לשבור את הדלת.  וכך הצלתי את הדלת מכיליון.      ומה המסקנה שהוסקה מכך?   להיענות לבקשה שלי שלא מולאה ולהתקין לי שלוחת טלפון בחדר.  

כך נראה מכשיר הטלפון בימים ההם.  כאשר אמרנו לחייג התכוונו לחיוג ממש. 



  הטלפון הגיע עם כבל מאד ארוך שניתן היה לנייד אותו מהחדר שלי אל חדר האמבטיה, וכך גיליתי את חדוות שיחות הטלפון מתוך האמבטיה.  בצעירותי נהגתי לפנק עצמי באמבטיות ארוכות.  הייתי שם כיסא ליד האמבטיה ומניח עליו את מכשיר הטלפון.  האנשים איתם דברתי לא העלו על דעתם כי אני מדבר מן האמבטיה.    השינה העמוקה היא כבר נחלת העבר, היום אני מתעורר מכל רחש.

בעל החיים החביב עלי הוא ינשוף אשר ישן בשעות משונות 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה