חפש בבלוג זה

יום חמישי, 17 באוגוסט 2023

על מקום ישיבה בטיסה

על מקום ישיבה בטיסה

 
מטוס 777 עם ארבעה מקומות באמצע, 

 

בתקופה שבה עבדתי בחטיבת המחקר  של IBM נסעתי הרבה לחו"ל, כאשר היעד המרכזי היה ארה"ב.  ל IBM  היה הסכם עם חברת אל-על שחייב אותנו לטוס באל-על.   אני תמיד נוהג להזמין מושב במעבר (Aisle).  באחת הטיסות מניו-יורק לתל-אביב התיישבתי במקומי וליידי התיישבה אישה לא צעירה.  כעבור מספר דקות ראיתי שני גברים חרדים עומדים במעבר השני ולא מתיישבים, ומשוחחים עם הדיילת.  הדיילת עשתה סיבוב והגיעה אלי ובקשה ממני להחליף מקומות עם האישה שישבה לידי, כדי שאף אחד מן החרדים לא ייאלץ לשבת לידה.   אמרתי לדיילת שאני יושב תמיד במעבר, ולא מוכן לעבור למקום באמצע.  אחר כך פנתה אל האישה ושאלה אותה אם היא מוכנה להתחלף עם מישהו במקום אחר במטוס ועדיין לשבת באמצע.  האישה לא הראתה סימני התלהבות ואמרה שכבר שמה את כל חפציה במקום הזה.  אנשים אחרים בסביבה עודדו אותה לא לזוז.   שני הגברים החרדים הוסיפו לעמוד תוך שהם מפעילים לחץ על צוות המטוס לפתור את הבעיה,  בסוף אחרי חיפושים של צוות הדיילים נמצא הפתרון – זוג שישב במקום אחר במטוס הסכים להתחלף ובא לציון גואל.   ראיתי שהמצב היה מאד מביך לדיילים שהעמידו אותם בפני עובדה:  איננו מוכנים לשבת במקומות שהוקצו לנו, אם לא תפתרו את הבעיה נישאר לעמוד ולא נוכל להמריא.  אני סבור שחוקית אין להם דרך לכפות על צוות הטיסה להחליף להם מקומות, וזכותם לרדת מן המטוס. נראה שחברת אל-על  (כמו גם חברות תעופה אחרות) איננה רוצה ליצור סכסוך עם האוכלוסייה החרדית ולכן הם אינם נוקטים בדרך זו   אולי אפשר בעת הקצאת הכרטיסים להשתמש במערכת ממוחשבת חכמה  דומה לזו שמשמשת להושבה בחתונות שתוכל למזער בעיות כאלו, כאשר תהיה אופציה לנוסעים לבקש לא לשבת ליד אישה תמורת תשלום נוסף. יש במתן אופציה כזו פגם ערכי, אבל אולי זה עדיף מלמנוע את המצבים המביכים של נוסעים העומדים דקות ארוכות ומסרבים לשבת. 


מערכת הושבה חכמה לאירועים 


 

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה