בית הספר הריאלי – הדור הבא
ישריאלי - הפרסומת העדכנית להרשמה לבית הספר הריאלי
ישריאלי - הפרסומת העדכנית להרשמה לבית הספר הריאלי |
כתלמיד הייתי
בבית הספר הריאלי 8 שנים. הדור הבא שאצלי
התבטא ב- 4 צאצאים, כולם בוגרי
הריאלי, הביא אותי ללוות את הריאלי בתפקיד
הורה, במשך 17 שנה ברציפות, יותר מכפול מן
הזמן שהייתי תלמיד. אספר את ראשית הדרך כהורה, וכמה תובנות והשוואות
בין התקופות.
עברנו לגור ברמת בגין
כאשר בתי הבכורה ענת עלתה לכיתה ה', המחנכת שלה בכיתה
ו', אסתי גרינבוך, שהפכה שנים אחדות לאחר מכן להיות מנהלת בית הספר, עודדה את ענת
להמשיך בריאלי ולא "להתבזבז בבתי הספר העירוניים". הלכתי איתה ליום פתוח בריאלי אחוזה שקרוב יותר
למקום מגורינו, ואז שמעה מאחרים שהריאלי מרכז הפך להיות פופולרי, ובקשה שנלך גם לריאלי מרכז. כדי להגיע לריאלי מרכז יש צורך לרדת הרבה
מדרגות לתוך ואדי לוטם, כשהיינו ילדים זה
נראה פחות מדרגות. על המדרגות קידם את
פנינו המנהל, צביקה רייטר, שאותו הכרתי מילדות, הוא למד קצת אחרינו גם בריאלי מרכז,
ואמר "שלום אני צביקה", אמרתי
לו שאני לא יכול לתאר את מנהל החטיבה באחוזה שבה למדתי, מר קנולר, לעמוד ולהגיד
"שלום אני גבי".
צביקה ענה לי שהריאלי השתנה בהרבה דברים מזמננו,
אחד מהם הוא שהמורים נקראים בשמם הפרטי ולא מר או גברת. על צביקה שמעתי מאחד מעמיתיי לעבודה שהיה חבר
הועד המנהל בתור יו"ר ועד ההורים של הריאלי.
הריאלי מרכז הגיע לשפל במספר התלמידים, הואיל והאוכלוסייה באזור מרכז הכרמל
הזדקנה, שני המנהלים של היסוד והתיכון,
יהודית הרשקוביץ ומאיר לסטר, שני מורים שלימדו אותנו, עמדו לפרוש, והם הוציאו מכרז לתפקיד של מנהל שיביא קונספט
חדש. צביקה, שהיה חבר סגל בטכניון (הוא ד"ר
לביולוגיה), ניגש למכרז עם קונספט של בית ספר למדע טבע וסביבה, תוך הסתמכות על סביבת
בית הספר – ואדי לוטם וגן החיות, וכן רעיון
של בית ספר ניסויי שיקבל מימון ממשרד החינוך לכל מיני ניסויים חינוכיים. אותו עמית לעבודה שהיה בפגישה בה צביקה הציג את
רעיונותיו, אמר שהוא נואם כריזמטי שהקסים את הועד המנהל, ולדעתו חלק מהרעיונות שלו
הם לא ישימים. בכל מקרה הוא זכה בתפקיד, והפך
להיות מנהל כל המתחם – מכיתות א' ועד ט' – שינה את שם הסניף ל – "מטו"ס"
– מדע טבע וסביבה, והפך מיידית את הסניף
לסניף המבוקש ביותר בריאלי, שנמשכו אליו ילדים מכל חיפה, ואף מחוצה לה. הוא הקסים את הילדים, ענת גם הוקסמה ממנו,
והחליטה שהיא מעדיפה ללכת לשם ולא לריאלי אחוזה. צביקה אכן זכה במעמד של "בית ספר
ניסויי", ועשה כל מיני ניסויים, למשל ללמוד תנ"ך ואמנות כמקצוע אחד עם
שני מורים, או כל מיני ניסויים אחרים. הוא
גם בנה אוסף של לימודי בחירה מעניינים – כמו קורס צלילה, קורס הטסת מטוסים קלים, שני
קורסים שענת לקחה, ועוד מיני לימודים שונים ומשונים. נראה לי שהקורסים הללו לא שרדו זמן רב.
קורס צלילה - הקורסים האקזוטיים לא האריכו ימים
כעבור שנתיים הצטרפה לריאלי גם בתי השנייה,
עדי. אצלה הסיפור היה שונה. היא למדה בכיתות ד' וה' בכיתת המחוננים בבית
הספר "דוד ילין", בעוד הרעיון של כיתת מחוננים נשמע מאד אטרקטיבי, הביצוע
לא היה כזה, בית הספר המארח לא היה מתאים לכך, והיו חיכוכים בין המורה למנהלת על
גבם של הילדים, שגרם לשנה כאוטית. היו שסחבו עוד שנה, ועברו עם הכיתה לליאו
בק. אני החלטתי לנסות להוציא את עדי
ולהעביר אותה לריאלי. בכיתה ו' אין קבלת תלמידים
מסודרת, אלא הקבלה היא על בסיס של מקום
פנוי "אחד יוצא, אחד נכנס", וכך היא נכנסה לרשימת המתנה. מספר ימים אחרי שנכנסה לרשימת המתנה, מתקשרת אלי
המזכירה מסניף מטו"ס ואומרת שהתפנה מקום, כי אחד התלמידים הודיע שהוא לא
ממשיך, וכדי לדון בקבלה של עדי, עלי להביא אותה מחר לריאיון אצל סגנית המנהל. היא לא הייתה ראשונה שנרשמה לרשימת
ההמתנה, אבל הריאלי הוא בית ספר שבטי
שנותן עדיפות לבנות ובנים של בוגרים, ולאחים ואחיות של תלמידים, כך שהיו לה כבר 2
נקודות עדיפות, וכך הועדפה על ילדים אחרים שלא היו חלק ממה שהם קוראים "משפחת
הריאלי".
תור עדיפויות - מושג במדעי המחשב. בניגוד לתור רגיל שהראשון שנכנס הוא הראשון שיקבל שרות, כאן הסדר נקבע על פי עדיפויות- ובריאלי על פי הזיקה המשפחתית לריאלי |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה